Program

08:45

Fogadás, regisztráció

09:20

Előjáték

Litkai Gergely | Enter!Digital, játékvezető
Soós Gergely | Enter!Digital, játékmester

Kapcsolódó anyagok:

09:30

Konzolos kamaszok, femina farmerek, mérgesmadár menedzserek

Szávuly Krisztián | Gaming Hungary Egyesület, elnök

Mindenki játszik – de ki mivel? Magyarországon 4 millióan játszanak és a dinamikusan fejlődő digitális játékipar rengeteg egyéb figyelemre méltó számot mutat.

Kapcsolódó anyagok:

09:45

Virtuális valóság

Rubik Ernő | Rubiks.com, játéktervező

Akárhogy csűrjük, csavarjuk, tekerjük, vagy forgatjuk, Rubik Ernő a magyar világszenzáció. A játéktervező újabb dobása megint nyerőnek tűnik: a Touch Cube-bal sikerült a hagyományos játékot a modern technológiával összeépíteni. Az előadás fókuszában éppen ez a tudás áll: hogyan tudjuk az ősi játékmechanizmusokat az innovatív technológiákkal ötvözve újra sikerre vinni.

Kapcsolódó anyagok:

10:10

Megnézheted magad!

Novák Péter | Origo, vezérigazgató-helyettes

Táplálkozási tanácsadás, kicsit másképp. A játék sokféle módon szolgálhatja a jó ügyet, erre látunk egy tanulságos példát; az esettanulmány egyfajta iránymutatás, hogy egy "funny" iwiw alkalmazás segítségével hogyan lehet százezres tömeg figyelmét felhívni az egészségtelen életmód veszélyeire.

Kapcsolódó anyagok:

10:20

TeSzedd! Játék és Mozgalom 20 percben

Böszörményi Nagy Gergely | Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, főosztályvezető-helyettes

Mit vár az állampolgár egy nagyszabású állami akciótól? Talán jobb, ha nem is kérdezzük...De ez itt most nem a megszokott: a közösség tényleges megszólítása és felsorakoztatása a tét a május 21-re szervezett szemétszedési ügy mellé. A bevetésre kerülő online eszközök hatékonyságáról fogjuk első kézből megtudni a legfontosabb információkat, magától a kormányszóvivőtől.

Kapcsolódó anyagok:

10:40

FIAT Eco Drive – a cannes-i Cyber Lions Grand Prix győztes kampány

Balczer Gábor | Fiat Magyarország, marketing manager

Egy esettanulmány az olasz autómárka stílusos kampányáról, ahol a technológia nemcsak az egyéni teljesítmények, hanem egy közösségi játék motorja. A prezentáció főszerepeiben az ecoVezetők, egy ecoFalu és az ecoDrive rendszer.

Kapcsolódó anyagok:

10:50

Kávészünet

11:05

Cél: 1 milliárd SAP-felhasználó - Eszköz: vizuális örömszerzés

Mario Herger | SAP Labs, Palo Alto, technology strategist
Tim Clark | SAP Global Communications, Philadelphia, chief editor

Miért és hogyan vár a SAP a videojáték-ipartól inspirációt a vállalat szoftverfejlesztési politikájának újragondolásához és 1 milliárd üzleti felhasználó toborzásához? A rendhagyó páros előadásban a játék üzleti vonatkozásai, és az üzlet játékos vonatkozásai egyaránt szerepet kapnak.

Kapcsolódó anyagok:

11:45

Játék a márkaépítés szolgálatában

Kovács Tamás | T-Mobile, senior kommunikációs manager

A játék, a játékosság komoly marketing eszköz. A fogyasztó saját akaratából vesz részt benne. Mi adjuk meg a kereteit, amin belül ő maga dönt, kísérletezik, tapasztal. Hogyan teheti átélhetővé, megtapasztalhatóvá a T-Mobile a márkaértékeit (Inspiráció, Innováció, Egyszerűség) és ígéretét (Life is for Sharing) a játék, a játékosság révén?

Kapcsolódó anyagok:

12:00

Játékmechanizmusok a tartalom-marketingben

Nagy Gergely | Sanoma, lapigazgató

Hogyan működnek a játékok mechanizmusai a tartalom előállításban? Mi kell ahhoz, hogy egy (közösségi) alkalmazás szórakoztató, humoros és egyszerű legyen, mégis függővé tegyük felhasználóinkat?

Kapcsolódó anyagok:

12:10

Pókerarcú üzletemberek: pókeralapú döntéshozatali tréning

Vitézy Péter | Actionlab, ügyvezető

A póker világa és a valóság közötti párhuzamok hosszú sorából az előadásban azokat a hasonlóságokat vesszük górcső alá, melyek az üzleti életre jellemzők. A hallgatóság így azonnal hasznosítható mintákkal gazdagodik, melyeket a mindennapi döntéshozatalban fel tud használni.

Kapcsolódó anyagok:

12:20

Ebédszünet

13:20

MyCokeBand - játsszuk azt, hogy producerek vagyunk!

Benda Gergely | Universal Music Hungary, ügyvezető / producer

Az esettanulmány az első magyar crowd-funded együttes létrehozását és befuttatását mutatja be. A 2010-es program tinédzserek tízezreit mozgatta meg, és vonta be őket az összes fontosabb produceri döntés meghozatalába. Az akció bázisa a Coca Cola hűségprogramja, mely önmagában is számos tanulságos játékelemet tartalmaz.

Kapcsolódó anyagok:

13:30

MyCokeBand - egyszámos élő koncert

Superhero | Universal Music Hungary, rockbanda

A Superhero a MyCokeBand promóció során jött létre, mint az első, közösségi játékban felépített hazai zenekar. Az együttes tagjait, öltözékét, zenei stílusát, CD-jét, rádió hit-jét, hivatalos videóklipjét stb. mind-mind a Coke.hu közössége választotta ki, akik a promóciós pontjaikat fektették be az együttesbe a csapat sikeres pályafutásának reményében. A siker be is következett, mára a Superhero befutott rock’n’roll banda, aki élőben nyomja le legnépszerűbb – Az Utolsó Boldog Nyár c. – számát az Enter!Digital-on.

13:40

MyCokeBand - interjú a frontemberrel

Nagy Kristóf | Superhero, frontember

A MyCokeBand programfolyam záróakkordjaként a crowd-funded zenekar frontembere áll az Universal Music fontemberének mikrofonja elé. Kristóf közelebb hoz minket és megsimerteti velünk a marketinggépezet mögötti embert.

Kapcsolódó anyagok:

13:45

Szociális hálók a World of Warcrafttól a Facebookig

Vigh Attila | Microsoft Hungary, marketing manager & IEB lead

Hogyan tudnak annyira hasonlóan viselkedni olyan, látszólag távol eső szolgáltatások, mint a multiplayer játékok és a social marketing? Erre derül fény az előadás során.

Kapcsolódó anyagok:

14:05

Titkos NATO hadművelet Magyarország térképén

Nagy József | Honfoglalo.hu, projekt vezető

A Honfoglaló egyedi élménye a játszva tanulás, egy olyan faktor, aminek segítségével megkülönböztetett márkaértéket érhetnek el a marketingesek. A hirdetőknek pedig a játékélménybe ágyazás a „diszkrét kiáltás” eszközét jelenti, azaz a felhasználó szinte észre sem veszi, hogy mennyi időt tölt aktívan a hirdetéssel. Erre példa a 2009. óta futó NATO hadművelet…

Kapcsolódó anyagok:

14:15

Hazai játékosok a nemzetközi filmiparban

Alex S. Rabb | Digic Pictures, ügyvezető, producer

Kapcsolódó anyagok:

14:25

Game Cinematics vetítés

Az Enter!Digital élménykonferencia bemutatja: hollywood-i játéktrailerek vetítése a világvezető magyar cég terméséből.

14:55

Kávészünet

15:15

Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?

Kapcsolódó anyagok:

15:30

Az Android szökési sebessége

Kiss Gergely | HelloAndroid, fejlesztési vezető

Az okostelefonok egyik alapvető képessége, hogy a gyorsulást mérik. Hogyan válik ebből az egy "apró" képességből fejlesztési lehetőség, majd a legkülönfélébb alkalmazások egész sora, mellyel milliók játszanak ebben a pillanatban? És meddig gyorsulunk még? Megtudjuk az előadásból.

Kapcsolódó anyagok:

15:45

Nyerőszámok marketingeseknek és hirdetőknek - exclusive gaming kutatás

Orbán Gábor | TNS Hoffmann, média szektorvezető

A TNS-kutatás keretében motivációs és használati szegmentáció történt a játékosok között, illetve az egyes szegmensek vizsgálata. Ezentúl fontos elem a különböző ingame reklámok megítélésének vizsgálata. Az előadás során a kutatás eredményeinek részletes bemutatására kerül sor.

Kapcsolódó anyagok:

16:05

A 31-es pálya rejtélye

Németh Károly | SPAR Magyarország, új médiák online manager

A kiskereskedelmi lánc maga sem tudta, hogy milyen sikeres eszközt fejlesztett. Mitől képes egyik program jobban befolyásolni minket, vásárlókat mint a másik? Mi a marketing-siker kulcsa? És kezünkben van-e a kulcs, vagy legalább tudjuk-e, merre keressük?

Kapcsolódó anyagok:

16:15

Kojak lenyom - a Hipnózis-díjas Facebook-játék esettanulmánya

Hegyi Katalin | Chello Central Europe, marketing manager

A Facebook-játék megnyomja a PR-t? Az esettanulmányban rekonstruáljuk a helyszínt és az eseményeket.

Kapcsolódó anyagok:

16:25

Mini esettanulmányok a Vodafone élménytárából...

Szabó Béla | Vodafone, marketingkommunikációs igazgató

...a játék – innováció – hasznosság modell alapján. Hogyan váljunk élő márkává? Manapság nem elég a reklám kreativitás – új kreativitásra van szükség. A marketingnek nem csupán üzeneteket kell átnyomnia az embereken, hanem fel kell vállalnia egyfajta új hasznosság nyújtását is a számukra. A játék felől közelítés innovatív perspektívákat nyit, melyre alapozva jön létre a napok, pillanatok lubrikációját biztosító új hasznosság.

Kapcsolódó anyagok:

16:35

Játszani tudni kell! - A gamification szabályai az interneten

Balatoni Emese | Adverticum, ügyfélkapcsolati vezető

Az online hirdetések közismerten kiemelkedő előnye a pontos mérhetőség. Ugyanakkor minden tevékenységből lehet játék, amit számszerűsíteni és mérni lehet (pl. verseny). Logikusnak tűnik tehát, hogy a gamification nagyobb szerepet kapjon az online marketingben. Mielőtt azonban fejest ugranánk ebbe az egyre jobban terjedő trendbe, érdemes megállni egy kicsit és átgondolni, hogy mitől is lesz jó egy játékos hirdetés. A gamification egyaránt lehet csapda és egyedülálló eszköz is a marketinges kezében. Az előadás után kicsit jobban érthető lesz, hogy miért.

Kapcsolódó anyagok:

16:45

Kávészünet

17:00

Krypton Factor: csoportos élő kreatívvizsgálat

Török Diána | Mediapiac.com, főszerkesztő
neoszkóp Team | Neo Interactive, stratégiai agytröszt

KKV kampány a Sage-től, amely Cannes-ban Ezüst Oroszlán-díjat nyert média kategóriában, és amely feltámasztotta Anglia legnépszerűbb tévés vetélkedőjét.

Kapcsolódó anyagok:

17:30

Ha én egyszer háromszor a sípomba fújok…

Litkai Gergely | Enter!Digital, játékvezető