Fáradt vagy a konvergenciától? Unod már a social médiát? Ne aggódj: egyre digitalizálódó otthonunk ajtaján már kopogtat a legújabb megatrend, a Gamification. A dolog annyira friss, hogy egyelőre csak angol neve van, de az E!D konferenciára - közös erővel - megteremthetjük az ékes magyar megfelelőt is.
Rockzene kedvelőknek ismerősen csenghet a képzett angol szó. A Red Hot Chilli Peppers Californication című szerzeményéhez hasonlóan a „Játékosítás" is tűzforró, a marketing és üzleti területeket éppen annyira befolyásolja nemsokára, mint ahogy a rockerek (és lássuk be: lelkünk mélyén mindnyájan rockerek vagyunk kicsit) ízlését az RHCP formálta. Felkészült? Játsszunk!
De miről is van szó, illetve hogy kerül a pályára a címben szereplő 3 bűvszó: a nagy közös játék, amely csak digitális világunkban hamarosan milliárdnyi valódi ember szenvedélye napi szinten, jelenti azt az erőt, amely képes tömegeket rábírni, hogy újra és újra cselekedjenek, a játék szervezőjének céljai szerint.
Az in-game advertising az advergaming egy szűkebb halmaza, mely számítógépes játékokban megjelenő igen hatékony fizetett hirdetést,reklámot jelent, amelynek célja egy adott termék népszerűsítése.
részletekKillzone 2 kampányA Killzone 2 playstation játék megjelenése népszerűsítésére egy internetes kampány vette kezdetét, amely az Internet első széles körű lövöldözős alkalmazása volt. A játék lényege, hogy ha regisztráltunk, akkor a legváratlanabb pillanatokban katonák támadtak ránk a képernyőn keresztül, miközben például a google-on keresgéltünk, az amazon vagy éppen a youtube-ot nézegettük.
részletekmachinimaA machinima (ejtsd: masinima) olyan kompjúter-animációs film, amely előállításához valósidejű, 3D-s grafikai renderelő motort használnak a masinimisták, és amely film egy-egy számítógépes játék grafikáját használja története életre keltéséhez. A legelső machinimák (még nem ezen a néven) 1992-ből, a Stunt Island nevű játékból eredtek, ahol a játékosok filmre rögzíthették saját repülős kaszkadőrmutatványaikat úgy, hogy maguk helyezhették el a kamerákat a játék különböző pontjain, és vághatták utólag össze a produkciót.
részletek