Fáradt vagy a konvergenciától? Unod már a social médiát? Ne aggódj: egyre digitalizálódó otthonunk ajtaján már kopogtat a legújabb megatrend, a Gamification. A dolog annyira friss, hogy egyelőre csak angol neve van, de az E!D konferenciára - közös erővel - megteremthetjük az ékes magyar megfelelőt is.
Rockzene kedvelőknek ismerősen csenghet a képzett angol szó. A Red Hot Chilli Peppers Californication című szerzeményéhez hasonlóan a „Játékosítás" is tűzforró, a marketing és üzleti területeket éppen annyira befolyásolja nemsokára, mint ahogy a rockerek (és lássuk be: lelkünk mélyén mindnyájan rockerek vagyunk kicsit) ízlését az RHCP formálta. Felkészült? Játsszunk!
De miről is van szó, illetve hogy kerül a pályára a címben szereplő 3 bűvszó: a nagy közös játék, amely csak digitális világunkban hamarosan milliárdnyi valódi ember szenvedélye napi szinten, jelenti azt az erőt, amely képes tömegeket rábírni, hogy újra és újra cselekedjenek, a játék szervezőjének céljai szerint.
Az angol advertising (reklám, reklámozás) és entertainment (szórakozás) szavak összevonásából született kifejezés, amely a reklám szórakoztató szerepét emeli ki.
részletekFoursquareFoursquare egy lokalizációs alkalmazás. Amikor egy helyszínt vagy környékét meglátogatjuk, akkor az alkalmazás segítségével lehetőségünk nyílik úgymond bejelentkeznünk az adott helyszínre. Azonban nem csak egy lokalizációs alkalmazás, hanem egy közösségi játék is, ahol az a cél, hogy minél több pontot és virtuális jelvényt szerezzünk meghatározott feltételek teljesülése esetén.
részletekgamificationA gamification olyan folyamat, melynek során játék(ipari) mechanizmusok kerülnek alapvetően nem játék jellegű anyagokba a befogadás, a motiváció és a bevonás kedvező befolyásolása érdekében. A legelterjedtebb felhasználási területek jelenleg az oktatás és a marketing, de várható, hogy a következő években a gamification tudatosan használt eszköz lesz más területeken is, mint az üzleti élet (pl. HR), a kutatás-fejlesztés vagy akár a politika.
részletek